کد مطلب: 245818
رده بندي نفرات و تيم هاي برتر مشخص شد
کشتي زير 23 سال قهرماني جهان| قهرماني کشتي فرنگي ايران با 3 طلا و 3 برنز
تاریخ انتشار : 1401/07/28 12:11:40
نمایش : 472
در رقابتهاي کشتي زير 23 سال قهرماني جهان تيم کشتي فرنگي ايران با 3 طلا و 3 برنز قهرمان شد.

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، رقابت هاي کشتي فرنگي زير 23 سال قهرماني جهان روزهاي 25 لغايت 27 مهرماه در شهر پونت ودرا کشور اسپانيا برگزار شد و در پايان تيم ايران با کسب 3 مدال طلا و 3 مدال برنز بعنوان قهرماني دست يافت.

در پايان اين رقابت ها پويا دادمرز در وزن 55 کيلوگرم، ايمان محمدي در وزن 63 کيلوگرم و دانيال سهرابي در وزن 67 کيلوگرم به مدال طلا، امير عبدي در وزن 72 کيلوگرم، علي عابدي درزي در وزن 97 کيلوگرم و علي اکبر يوسفي در وزن 130 کيلوگرم به مدال برنز دست يافتند.

در رده بندي تيمي، ايران با 138 امتياز بعنوان قهرماني دست يافت و تيم هاي گرجستان و ترکيه به ترتيب با 101 و 93 امتياز دوم و سوم شدند.

نتايج نمايندگان کشورمان به شرح زير است:

در وزن 55 کيلوگرم پويا دادمرز در دور نخست با نتيجه 3 بر 1 احمت تاشکين اوغلو از ترکيه را مغلوب کرد وي در دور بعد و در مرحله يک چهارم نهايي با نتيجه 8 بر 1 نورزات کابديرآخيموف از قزاقستان را از پيش رو برداشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. دادمرز در اين مرحله با نتيجه 9 بر 4 از سد دنيس ميهاي از روماني گذشت و به ديدار فينال راه يافت. وي در اين ديدار با نتيجه 5 بر 1 از سد نيهاد قلي زاده قهرمان جوانان جهان از آذربايجان گذشت و به مدال طلا دست يافت.

در وزن 60 کيلوگرم اميد آرامي پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 5 بر 1 و ضربه فني مغلوب کرم کمال از ترکيه شد  و با توجه به حضور اين کشتي گير در ديدار فينال، به گروه بازنده ها رفت و به دليل اينکه صبح امروز در وزن کشي مجدد، به سر وزن قانوني نرسيد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 63 کيلوگرم ايمان محمدي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 6 بر 1 احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهي مرحله يک چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله مقابل ريوتو ايکيدا از ژاپن با نتيجه 7 بر 1 پيروز شد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. محمدي در اين مرحله توانست با نتيجه 5 بر 1 ضيا باباشوف از آذربايجان را مغلوب کند و به ديدار فينال راه يابد. وي در ديدار فينال با نتيجه 8 بر صفر گئورگي شوتادزه از گرجستان را از پيش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 67 کيلوگرم سيد دانيال سهرابي در دور اول با نتيجه 4 بر صفر و ضربه فني جوليان حورتا از کلمبيا را مغلوب کرد. وي در دور دوم با نتيجه 9 بر صفر ويليوس ساويکاس از ليتواني را از پيش رو برداشت و به مرحله يک چهارم نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 9 بر 2 و ضربه فني امانت سامات اولو از قرقيزستان را شکست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. سهرابي در اين مرحله مقابل ديگو چخيکوادزه از گرجستان با نتيجه 6 بر 3 به پيروزي رسيد و به ديدار فينال راه يافت. وي در اين ديدار با نتيجه 17 بر 7 مقابل گاگيگ سنجويان از فرانسه به برتري رسيد و به مدال طلا دست يافت.

در وزن 72 کيلوگرم امير عبدي پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 6 بر صفر سانات خاچاتريان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله يک چهارم نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 1 بر 1 مغلوب گوربان گوربانوف از آذربايجان شد و با توجه به حضور اين کشتي گير در ديدار فينال به گروه بازنده ها رفت. عبدي در اين گروه با نتيجه 8 بر صفر يانيس نيفري از فرانسه را شکست داد و به ديدار رده بندي راه يافت. وي در اين ديدار مقابل عرفان ميرزويف از اوکراين با نتيجه 3 بر 1 به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 77 کيلوگرم محمدرضا مختاري در دور نخست با  نتيجه 1 بر 1 مغلوب مالخاز آمويان دارنده مدال هاي طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به حضور اين کشتي گير در ديدار فينال، مختاري به گروه بازنده ها رفت. وي در اين گروه با نتيجه 11 بر صفر امانوئل بنيتز از مکزيک را مغلوک کرد. وي در دور بعد با نتيجه 8 بر صفر آکيلبک تالانتبکوف از قرقيزستان را مغلوب کرد و به ديدار رده بندي راه يافت. وي در اين ديدار مقابل نائو کوساکا از ژاپن با نتيجه 3 بر 1 مغلوب و پنجم شد.

در وزن 82 کيلوگرم عليرضا مُهمدي در دور اول با نتيجه 7 بر 4 مغلوب علي هونج از ترکيه شد و با توجه به شکست اين کشتي گير در دور بعد، مهمدي از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 87 کيلوگرم ابوالفضل چوباني در دور نخست با نتيجه 3 بر 1 کريستين زمپ از سوئيس را مغلوب کرد. وي در دور دوم با نتيجه 4 بر 4 موهيوتدين ساريجيجک از ترکيه را از پيش رو برداشت و راهي مرحله يک چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله مقابل ماکسات سايلاو از قزاقستان با نتيجه 9 بر 4 و ضربه فني مغلوب شد و با توجه به شکست اين کشتي گير در مرحله نيمه نهايي، نماينده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کيلوگرم علي عابدي درزي در دور اول با نتيجه 4 بر 3 اينوت گوسا از روماني را مغلوب کرد. وي در دور دوم مقابل مارکوس راگينگر از اتريش با نتيجه 8 بر صفر مغلوب شد و با توجه به راه يابي اين کشتي گير به ديدار فينال، به گروه بازنده ها راه يافت. عابدي درزي در اين گروه با نتيجه 6 بر 3 در مصاف با مصطفي اولگون از ترکيه به پيروزي رسيد و به ديدار رده بندي راه يافت. وي در اين ديدار با نتيجه 1 بر 1 از سد گئورگي کاتساناشويلي از گرجستان گذشت و به مدال برنز دست يافت.

در وزن 130 کيلوگرم علي اکبر يوسفي در دور اول با نتيجه 6 بر صفر پائول مورالس از مکزيک را مغلوب کرد. وي در دور دوم و در مرحله يک چهارم نهايي با نتيجه 7 بر 1 مغلوب ميخايلو ويشنيوتسکي قهرمان جوانان جهان از اوکراين شد و با توجه به حضور اين حريف در ديدار فينال، يوسفي به گروه بازنده ها رفت. وي در اين گروه با نتيجه 4 بر صفر و ضربه فني مارين نيشيمورا از ژاپن را مغلوب کرد و به ديدار رده بندي راه يافت. يوسفي در اين ديدار با نتيجه 10 بر 1 مقابل سارخان ممدوف از آذربايجان به برتري رسيد و صاحب مدال برنز شد.


رده بندي انفرادي و تيمي اين مسابقات به شرح زير است:
55 کيلوگرم: 1- پويا دادمرز (ايران) 2- نيهاد قلي زاده (آذربايجان) 3- احمت تاشکين اوغلو (ترکيه) و گئورگي توخادزه (گرجستان)
60 کيلوگرم: 1- کرم کمال (ترکيه) 2- نيهات ممدلي (آذربايجان) 3- اولجاس سلطان (قزاقستان)
63 کيلوگرم: 1- ايمان محمدي (ايران) 2- گئورگي شوتادزه (گرجستان) 3- ريوتو ايکيدا (ژاپن) و هراچيا پوقوسيان (ارمنستان)
67 کيلوگرم: 1- سيد دانيال سهرابي (ايران) 2- گاگيگ سنجويان (فرانسه) 3- کيوتارو سوگابه (ژاپن) و ديگو چخيگوادزه (گرجستان)
72 کيلوگرم: 1- گوربان گوربانوف (آذربايجان) 2- پاول پوکلاويچ (کرواسي) 3- امير عبدي (ايران) و ويکاس (هند)
77 کيلوگرم: 1- مالخاز آمويان (ارمنستان) 2- الکساندرين گوتو (مولداوي) 3- ساجان (هند) و نائو کوساکا (ژاپن) 5- محمدرضا مختاري (ايران)
82 کيلوگرم: 1- اکسيوس موکوبو (نروژ) 2- کارلو کودريک (کرواسي) 3- ماتس آحلگرن (سوئد) و بکا گورولي (گرجستان) ... 13- عليرضا مهمدي (ايران)
87 کيلوگرم: 1- ايستوان تاکاس (مجارستان) 2- گئورگ تاديووسيان (ارمنستان) 3- سيمون سيمونوويچ (لهستان) و مارسل استرکنبورگ (هلند) ... 7- ابوالفضل چوباني (ايران)
97 کيلوگرم: 1- الکس زوکه (مجارستان) 2- مارکوس راگينگر (اتريش) 3- علي عابدي درزي (ايران) و ناتيش (هند)
130 کيلوگرم: 1- فاتح بوزکورت (ترکيه) 2- ميخايلو ويشنيوسکي (اوکراين) 3- علي اکبر يوسفي (ايران) و داريوز ويتک (مجارستان)

رده بندي تيمي: 1- ايران 138 امتياز 2- گرجستان 101 امتياز 3- ترکيه 93 امتياز 4- آذربايجان 89 امتياز 5- ژاپن 89 امتياز 6- ارمنستان 70 امتياز 7- مجارستان 67 امتياز 8- اوکراين 58 امتياز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg